
W miarę jak firma rozwija się i ewoluuje w większą jednostkę oraz rozgałęzia się, podejmując nowe i ekscytujące przedsięwzięcia, niezliczone nowe kanały komunikacji, które mogą zostać dodane do firmy, mogą być przytłaczające i trudne do śledzenia. Taka infrastruktura komunikacyjna może być niewiarygodnie marnowana czasu i zasobów, a także może być niezwykle kosztowna. Rozwiązanie tego problemu rozwinęło się w ciągu ostatnich kilku dekad w coś, co jest niezbędnym dodatkiem do każdej firmy, zwłaszcza tej, która przeżywa wzrost i zmiany w sposobie działania. Jakie są więc korzyści z wdrożenia ujednoliconej komunikacji (UC) w Twojej firmie i jak może usprawnić Twój biznes jako całość?
Niższe wydatki budżetowe
dobrą, ujednoliconą platformę komunikacyjną, można dostrzec wymierną różnicę w kosztach, a znalezienie większej ilości sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy przyniesie korzyści tylko Twojej firmie . Może się okazać, że przez lata zgromadziłeś niepotrzebną liczbę aplikacji i urządzeń, takich jak różne oprogramowanie do obsługi konferencji lub systemy telefoniczne. Korzystanie z ujednoliconej platformy eliminuje potrzebę posiadania wielu niepowiązanych systemów i pomaga ocenić, czego należy się pozbyć, zwłaszcza zbędnych usług subskrypcyjnych, co znacznie zmniejsza wydatki.
Większa produktywność
Posiadanie systemu, który łączy lub łączy kanały komunikacji i urządzenia, to świetny sposób na zwiększenie produktywności pracowników. Spędzą znacznie mniej czasu na zarządzaniu komunikacją jako całością i mogą szybko i łatwo wybrać najlepszą metodę komunikacji dla swoich zadań. Posiadanie takiego systemu poprawia również wydajność pracy w biurze i pracy zdalnej, ponieważ dobrej jakości system ujednoliconej komunikacji będzie zawierał technologię opartą na chmurze, aby zapewnić wszystkim łączność. Oprócz pomocy Twojemu zespołowi w wykonywaniu zadań, będzie również służyć zwiększeniu produktywności działań wewnętrznych, takich jak spotkania i udostępnianie plików. Czaty zespołowe i rozmowy wideo oraz udostępnianie plików online dodatkowo wzmacniają miejsce pracy, które przyjęło pracę hybrydową.
Ulepszenia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
Prowadząc firmę, w której znajduje się duże centrum kontaktowe, wiesz, że dobra obsługa klienta jest kluczem do skutecznej strategii biznesowej. Korzystanie z dobrego systemu ujednoliconej komunikacji może być fantastycznym rozwiązaniem dla usprawnienia komunikacji z klientami i klientami, ponieważ o wiele łatwiej jest przekierować rozmówców do właściwych działów i zapewnić lepsze ogólne wrażenia. Oprócz tego komunikacja między członkami personelu zostanie znacznie ulepszona, a nawet może pomóc w lepszym nawiązywaniu kontaktów z pracownikami zdalnymi. Nie będziesz już musiał polegać na ludziach w biurze, którzy zajmą się konkretnym zadaniem lub pomogą ci.
Usprawnione usługi IT
Twój dział IT prawdopodobnie będzie miał ochotę na UC, ponieważ doskonale zdaje sobie sprawę ze złożoności obsługi wielu systemów technicznych. Ich zadaniem będzie zarządzanie i instalacja tej platformy dla całej firmy, ale posiadanie kontroli nad jednym systemem i brak konieczności koncentrowania się na wielu różnych aplikacjach przyspieszy ich pomoc techniczną i zapewni lepsze zrozumienie potencjalnych problemów, które mogą powstać.
Zwiększone bezpieczeństwo cyfrowe
Umożliwienie pracownikom korzystania z dowolnych platform, z którymi czują się komfortowo, może wydawać się pozytywną i pomocną decyzją, ale może wiązać się z szeregiem zagrożeń. Członkowie personelu wysyłający poufne informacje za pośrednictwem aplikacji, nad którymi na przykład nie masz kontroli, mogą być bardzo ryzykowne dla ogólnego bezpieczeństwa Twojej firmy, zwłaszcza jeśli te aplikacje nie obsługują szyfrowania typu end-to-end. Podobnie niezaufane oprogramowanie i aplikacje mogą być łatwiejszym punktem dostępu dla złośliwego oprogramowania i innego złośliwego oprogramowania. Posiadanie własnej platformy UC, nad którą dział IT może mieć bezpośrednią kontrolę, to najlepszy sposób na zapewnienie bezpieczeństwa sieci i urządzeń.
Opieraj się na istniejących procesach
Podczas wdrażania UC nie musisz rezygnować z poprzednich systemów, a narzędzia, które może zapewnić taki system, mogą zostać użyte do ulepszenia lub wymiany części obecnego, aby ulepszyć bieżące zadania i procesy. Zadania oparte na współpracy mogą bardzo skorzystać na ujednoliconej komunikacji, a przekonasz się, że Twój zespół nie będzie musiał tak bardzo zmieniać sposobu, w jaki robi rzeczy, bez względu na to, gdzie się znajduje.
Wbudowana sztuczna inteligencja i boty
Dodatki, takie jak chatboty do odpowiadania na zapytania online i telefoniczna sztuczna inteligencja z wysokiej jakości oprogramowaniem do rozpoznawania głosu, stają się dziś coraz bardziej popularne . Te dodatki techniczne pomagają zmniejszyć obciążenie zespołu pracą, zbierając wstępne informacje i szczegóły od klientów i klientów, zanim zostaną one przekazane do odpowiedniego działu. Takie gromadzenie danych eliminuje potrzebę spędzania czasu przez prawdziwych ludzi na znajdowaniu szczegółów konta i potwierdzaniu tożsamości osób, a także pomaga w natychmiastowym wysyłaniu połączeń do odpowiedniego działu, zmniejszając szanse na przekazywanie rozmówców. Przynosi to korzyści zarówno Twojemu zespołowi, jak i Twoim klientom, usprawniając proces dla wszystkich i, miejmy nadzieję, zwiększając szanse na rozwiązanie pierwszego połączenia.